فلامنکو مدرن

Nuevo Flamenco يا فلامنکو مدرن يکی از شاخه های سبک فلامنکو و يا بنوعی سبکي است که خود را از فلامنکو اصيل برگرفته و در نهایت بنوعی تحت تاثير موسيقی چون رومبا - سالسا-راک و جز قرار گرفته است.


رومبا که در اصل ريتمی و رقصی هست آفريقايی که بمرور توسط بردگان آفريقايی به کوبا نيز برده شده و يا سالسا که موسيقی آمريکای لاتين ميباشد


Nuevo Flamenco يا فلامنکو مدرن يکی از شاخه های سبک فلامنکو و يا بنوعی سبکيست که خود را از فلامنکو اصيل متغير کرده و بنوعی تحت تاثير موسيقی چون رومبا - سالسا-راک و جز قرار گرفته استرومبا که در اصل ريتمی و رقصی هست آفريقايی که بمرور توسط بردگان آفريقايی به کوبا نيز برده شده و يا سالسا که موسيقی آمريکای لاتين ميباشد



اين تلفيق از موسيقی فلامنکو را ميتوان در دهه ۱۹۸۰ جستجو کرد هنگامی که بسياری از فلامنکو کاران جوان تحت تاثير ساير سبکهای موسيقی در جهان قرار گرفتند



از پیشگامان فلامنکو مدرن بايد از نوازنده برجسته پاکو دلوسيا و خواننده فلامنکو کامارون ياد نمود.



در بين سالهای ۱۹۶۸ و ۱۹۷۹ ثمره اين کار انها ۱۰ آلبوم از نوع جديدی از فلامنکو همراه با حفظ ريشه های اصلی و سنتی اين موسيقی بود

بعد از اين همکاری پاکو دلوسيا موسيقی خود را در زمينه های مختلف گسترش داد و حتی در برهه ای به سراغ موسيقی Moorish (موسيقی اهالی شمال آفريقا) که در حقيقت ريشه و منشا موسيقی فلامنکو سنتی بود رفت

گروه Ketamaبا تلفيق موسيقی سالسا و فلامنکو در يکی از مهمترين گروههای در سبک فلامنکو مدرن در اسپانيا شناخته شدند

در زمینه تلفيق موسيقی جز با فلامنکو ميتوان از نوازنده ساکسيفونJorge Pardo و پيانيستChano Dominguez و خراردو نونز Gerardo Nuñez نوازنده برجسته گيتار نام برد


بسياری از خوانندگان و نوازندگان سعی کردند تا از عناصر سبکهای چون فلامنکو و جز و راک نوعی موسيقی پاپ خلق کنند هر چند اين هنرمندان هيچگاه اسپانيايی نبودند و به دليلی استفاده از برخی ويژگی های اين سبک بنوعی فلامنکو ناميده ميشدند در حاليکه اينگونه نبوده و حتی نميتوان از آن برداشت فلامنکو مدرنی که نوازندگان چون ويسنته آميگو - پاکو دلوسيا يا خراردو نونز خلق می نمايند را داشت و بنوعی تلفيق از موسيقی نواحی مختلف بوده تا فلامنکو

از جمله ميتوان به :

گروه فرانسوی و بسيار مشهور جیپسی کينگ اشاره کرد و همچنين Louis Winsberg که گروه Jaleo که بنوعی از موسيقی فلامنکو و عربی و هندی و آفريقايی استفاده ميکرد و يا نوازنده گيتار اوتمار ليبرت که کارهای او با نام فلامنکو عجين شده است در حاليکه کارهای او را بايد پاپ دانست چونکه بسياری از عناصر موسيقی فلامنکو در آن رعايت نميشود .