
توماتیتو در کنار ساحل دریا گیتار خود را به همراه دارد و از منظره اي که پیش رويش است الهام میگردد.
او دوست دارد از زندگی لذت ببرد، در شادی خود با دیگران سهیم شود و از رنج های بي مورد دوري كند.
او بطور طبیعی قادر است نوعی موسیقی به وجود آورد که مدام در حال حرکت باشد و جریان داشته باشد. او به درون خود مینگرد و در اعماق روح روان خويش غوطه ور میشود اما همچنین به اطراف خود مینگرد و خود را همچون مورچه ای در ميان يک ارکستر مشهور يا يک رقاص تانگو از بوینس ايرس مي بيند. کامارون هنوز براي توماتیتو يک راهنما به حساب ميايد همینطور پاکو د لوسيا که با نبوغ خود او را همچون فرزندش نزد خود قبول کرد. توماتیتو با نهايت احترم ميگويد پاکو د لوسيا وجود دارد و سپس همه ما وجود داريم و هر کس اين موضوع را نمیداند بايد برود به يک روانپزشک مراجعه كند. پاکو د لوسيا خود اين موضوع را میداند و براي همين است که من راه خودم را دنبال ميکنم ، وجدانم آرام است مردم دوستم دارند، براي خودم شخصيتي دارم، کار ميکنم و جايگاه مناسب خودم را يافتم.

- دوست داران شما در آلبوم اگوا دلکه چه چیزی خواهند يافت؟
پس از آلبوم spain و Paseo de los castaquot که تاثیرات موسيقي جاز در آنها ديده مي شد بار ديگر به عنصر فلامنکو خودم بازگشتم و نتيجه اش شد البوم agua dolce . به جز رومبا که در اجراي آن از لوئيس ساليناس استفاده کردم و قسمتهاي ديگري که تا حدي اندوهگين است بقيه اثار اين البوم را ؟؟؟ تانگو و ... تشكيل ميدهند.
- اينها استيل هايي نسبتاً ريتميک هستند. آيا در حال نوشتن و اجراي آنها بيشتر احساس راحتي مي كنيد؟
به استثناي سولئا که آزادنه تر است اين موضوع حقيقت دارد که به ايجاد پالو هاي ريتميک مبادرت مي ورزم. شايد براي ارتباط برقرار کردن با مردم، مردمي که طريقه بولرياس و تانگو اجرا کردن مرا دوست دارند من هميشه خواستم که خودم را به طرفدارانم نزديکتر کنم
- چه دليلي داشت که يک چرخش در رويکرد شما رخ داد و تصميم گرفتید که اين موسیقی را که با آن به شکل سطحي ارتباط برقرار کرده بوديد كنار بگذارید و دوباره به موسيقي فلامنکو باز گرديد؟
اینها فقط فاز هايي از موسیقی هستند. بعد از اينکه به طور سطحی مدتی با آنها کار کردم اکنون براي دوري از اين همه مدلاسيون و تغییر، بیشتر علاقمندم که هارموني هاي فلامنکو را در ذهنم ياداوري کنم طوري که جميت فلامنکو و جوانان از آن استقبال کنند البته اين به اين معنی نيست که نبايد به آن يکي ( موسیقی قبلي ام ) پرداخت در واقع من در حال برنامه ريزي هستم که در آينده يک آلبوم ضبط کنم از کارهای آستور پیاتزولا که ربطی به آلبوم هاي ديگرم ندارد حتي اين اثر را در سال 2002 در جشنواره Bienal de Sevilla و همینطور کشور ژاپن اجرا کردم اثری که هیچ ربطی به فلامنکو ندارد اما زیباست و من آنها را براي نسل آینده ضبط خواهم کرد چون که اين اثار بسیار زیبا هستند به آنها علاقه دارم و بارها آنها را گوش دادم
- در موسیقی آرژانتینی چه چیز شما را جذب خود کرده است؟
رمانتيسيزم آن شگفت انگیز است همینطور دلتنگی و عشق فراوان.
- پس حتماً سر رشته اي با موسیقی فلامنکو دارد...
حداقل براي من اینطور است اگر روشی که من به موسیقی گوش میدهم را در نظر بگيريم خيلي ربط دارد شايد موسیقیدانهاي ديگر را آنقدر جذب خود نکند اما براي من خيلي جذاب است
- آيا در موسیقی به راه ديگري برخورد کرده ايد که شما را وسوسه كند؟
تا به امروز در يک پروژه به نام سونانتا سوئیت به همراه خوان البرت امارگه آنرا با ارکستر ملی بارسلون و همینطور ارکستر ملی کتالونيا اجرا کردیم. اين يک تجربه بسیار خوبی بود. چون شما زمانی که در ميان اين همه موسیقی دان باشید و موسیقی خودتان را بشنوید که توسط يک ارکستر اجرا میشود اين خيلي هیجان انگیز است و به نظر من هر گيتاريستي که توان اين کار را داشته باشد براي رضایت حرفه ی هنري خود باید اين کار را انجام بدهد
ادامه دارد...
منبع : سايت هنر و موسيقي